VOĽBY: Náklady na kampaň vyčíslila SDKÚ na skoro 1,3 mil. eur

2012. February 24. - 09:44 | Belföld

Strana 99 % občiansky hlas v predbežnej správe deklaruje, že za obdobie od 22. októbra 2011 do 9. februára nevynaložila ani cent na úhradu prieskumov verejnej mienky, platenú inzerciu či reklamu v periodickej tlači, vysielanie politickej reklamy či úhradu plagátov. V kolónke cestovné výdavky a ostatné náklady rovnako svieti nula.

SDKÚ-DS minula na svoju predvolebnú propagáciu v čase od 21. októbra minulého roku do 9. februára 1 289 580 eur. Napríklad na inzerciu a reklamu v periodickej tlači použila takmer 198-tisíc eur, na prieskumy 45-tisíc eur. Najvyššiu sumu však dala strana na billboardy, ich prenájom a tlač vyšla na 844-tisíc eur. Strana si vzala dvojmiliónový úver v Privat banke, vyše 50-tisíc tvoria dary. Vyplýva to z predbežnej správy o nákladoch a príjmoch v súvislosti s predvolebnou kampaňou, ktorú strana predložila ministerstvu financií.

Strana 99 % občiansky hlas v predbežnej správe deklaruje, že za obdobie od 22. októbra 2011 do 9. februára nevynaložila ani cent na úhradu prieskumov verejnej mienky, platenú inzerciu či reklamu v periodickej tlači, vysielanie politickej reklamy či úhradu plagátov. V kolónke cestovné výdavky a ostatné náklady rovnako svieti nula. Na druhej strane 99 % deklaruje pôžičky a úvery vo výške 18-tisíc eur.

Smer-SD vyčíslil svoje priame náklady na voľby od 19. októbra 2011 do 10. februára na 282 897 eur. Spoločnosti Uptown Production, ktorá strane kampaň zmluvne zabezpečuje, poskytla strana zálohové platby vo výške 1 619 949 eur, zúčtované boli náklady v sume 236 837 eura. Použili sa napríklad na billboardy (113-tisíc eur), či inzerciu v tlači (16-tisíc eur). Ako uvádza Smer-SD v predbežnej správe, strana má na volebné náklady vlastné zdroje z príspevkov zo štátneho rozpočtu získaných za výsledky predchádzajúcich volieb v roku 2010 v objeme 2 000 000 eur. Okrem týchto prostriedkov má politická strana k dispozícii úverové zdroje v celkovom objeme milión eur, k 10. februáru ho však nečerpala.

Most-Híd doposiaľ minul vyše 276-tisíc eur. Od 19. októbra 2011 do 9. februára stranu napríklad billboardy stáli necelých 130-tisíc eur, inzercia v periodickej tlači takmer 81-tisíc eur. Strane poskytli ľudia dary vo výške 105 000 eur, úver nečerpala.

KDH stála doterajšia kampaň a predvolebná propagácia 281-tisíc eur. Na volebné poradenstvo dali napríklad 97 833 eur, prieskumy verejnej mienky hnutie stáli 51 750 eur. KDH si v OTP banke vzalo úver milión eur, darom dostali 22-tisíc eur.

Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti mali výdavky spojené s predvolebnou propagáciou vo výške 241 688 eur. Hnutie v čase od 19. októbra 2011 do 10. februára prijalo pôžičku 200 tisíc eur, navyše Igor a Pavlína Matovičovci poskytli hnutiu bezúročnú pôžičku v celkovej sume 200-tisíc eur.

(SITA)